Monday, March 28, 2011

kampung ??!! euwwwww..

Bismillahirrahmanirrahim and assalamualaikum.

hey pipols ! Pernah tak ade antara orang2 yang korang kenal macam dah lame gile or memang tak balik kampung langsung. Lepas tu buat perangai macam takreti je. Err,macam mane eyh nak cakap.. Haaaa..Contohnya :

Situasi;
Si polan ni dah lame tak balik kampung. Lepas tu aku tanyela ; "Eh,nape kau dah lame tak balik kampung?  " Kalau die jawab ; "Eh,aku takde sape2 dah la dekat kampung." takpun, "Aku ade problem arh wehh.ade masalah dalaman sikit". takpun, "aku takboleh arh jejak kaki aku kat kampung.kalau tak mesti kaki aku tumbuh bisul." Or macam dalam novel, " aku takleh tengok arh muke kekasih hati aku tuh.die dah tipuu aku." and etc etc which the reasons are very2 reasonable. Kalau macam tuh aku rase sume orang paham kan. TAPIIII, kalau dah jawapan yang si polan tu bagi camnih " ishhhh,panas arh kampung tuhh. Rimas aku tauu".*sile bace dengan nada yang amat kerek* Heh~yang tuh memang takboleh bla arh kan.

Kau cakap PANAS, eh hello dudeee!! kau duk KL pun bukannye nanti ade salji ke hape ke nak turun kan ? *unless Allah izinkan tapi mengikut kebiasaan* MALAYSIA WILL ALWAYS BE MALAYSIA la wehhh.. Takde maknenye tetibe die jadi England ke Poland ke..ade musim bunga ke luruh ke hape kee.. plus terengganu *referring to my hometown* bukannye duduk kat tengah2 Gurun Sahara kan.

Then kau cakap RIMAS. urghh, KL lagi rimas aku rase. dengan jammed sane, jammed sini, ponn sane, pinn sini. Kalau kau balik kampung adela jugak rase tenang kan. Tak caye Terengganu tuh banyak tempat2 lawa ?! meh sini aku tunjuk;

this picture is unedited. =D

tengok3..lawa kann.. the view was taken from hotel tanjung vista kuala terengganu. Lawa gile view die wehh.. Hotel die pun lawa =) *out of topic* okay3. what im trying to say is kampung is not bad at all. And I'm proud with Terengganu !



Footnote : sorry kalau bahase kasar sangat. Aku tak puas hati dekat orang lain sebenarnye.  Harap maklum (:


May Allah bless,
Live your life to the max !!
Embrace your awesomeness !!!
xoxo~

5 comments:

FarahYani said...

kat kampung panas sbb xde air cond.. kat rumah bndar dia ada air cond..? haha

amal said...

errrr..ade angin ! sejuk apee ;pp

Amirah Syahirah said...

amal, awak org terengganu ke? tak tau la pulak. hahaha. sama la kita. terengganu BEST! XD

ZIEMA said...

KL boringggggggggg!!!! hehe

balik kg lg best..pagi2 sejukk je.. waaa rindu bau kampung!! :(

amal said...

mirah ; yaaaa,,terengganu BEST !
ziema;betul3,.kL boringg =(