Tuesday, July 26, 2011

I had my first babysitting !

Bismillahirrahmanirrahim and assalamualaikum,

Hey pipols ! Last 2 weeks ago, *ouh againnn..amal dengan cerita2 basi die =S* aku teman aina jumpe adik2 die; ham and sky ! Actually bukannye teman pun, saje je meng-offerkan diri nak ikut. Takmalu gile -.-

Kitorang gi summit. Actually nak tengok Transformers tapi sebab Ham taktengok lagi harry potter so kitorang macam takpela,bagi die tengok harry potter eventho aku and Aina dah tengok masa first day harry potter keluar.

On the way nak gi Summit tu, Sky tetibe boleh la peepee ( kencing ) dalam pampers die. Aku ngn Aina dah gelabah la kan sebab kitorang takde experience langsung on how to change the diapers and all those stuff.
Nak taknak aina kenal jugak basuh her peepee. Tapi time nak pakaikan diapers die lawak gile kot.  Nasib baik sarung je. And dalam hati aku tak habis2 cakap, ' kalau jatuh pampers die nanti macam mana la'. Sebab pampers die tu macam longgar giler dengan die.

And masa dalam wayang tu, Sky bising2 la kan sebab dia takselesa kot. And aku yang kena layan die -.-" Aina boleh buat bodoh ngn die. Cheh~ Takgune punye kakak. Ham lagi laaa,dok tengok harry potter,tak sedar pape dah. Aku ngn Aina siap cakap lagi, " nasib baik kite dah tengok harry potter. Tak kesah sangat die buat hal. Kalau tengok transformers tadi, memang aku campak Sky kat luar". Bhahahhahahha.. ayat kejam gile barbie =S

And to make it worst, Sky peepee again ! Habis basah gaun die. Kena la tukar balik her pampers. And change her cloth. Adehhh.. Sumpah penat gile. Nak kene kendong die lagi. Aiyark~ Tapi maybe salah kitorang jugak la kot sebab masa dalam wayang tu kitorang kept giving her water so that she would'nt buat hal dalam wayang. Oh please don't follow and try this sebab ia sangat kejam. And malam tu sumpah aku tidur lena gile sebab penat ngendong Sky.


But part of all the tiring experience that sometimes do testing my patience, aku rasa sangat2 best jaga Sky. Because die sangat2 cute and adorable. Masa first time I met her, die macam takut2 dengan aku. But haritu die macam ramah gile dengan aku, siap ajak main lompat2 lagi. Ohhh cute baby <3

Me with lil Sky (:

Oh btw, die sebut princess barbie, Bobi. HAHAHAHAHAHA. It's so funny yet cute.


Till I update then pipols,
xoxo~ <3




No comments: